הילדים של היום שונים מהילדים של פעם

בעבר, הכל היה פשוט יותר. ילדים הגיעו מבית הספר, הכינו שיעורי בית וירדו למגרש המשחקים מתחת לבית עד שהיו קוראים להם לעלות ולארגן את הערב.
כיום, ילדות היא עניין הרבה יותר מורכב. הילדים נולדים לתוך אתגרים טכנולוגיים, שפע חומרי והיצע גדול בהרבה ממה שהיה פעם. לכל ילד יש שיעורי בית רבים אותם הוא צריך להכין במקביל להשתתפות בחוגים ותוך עמידה בפני פיתויים כמו מסכים שונים. לפעמים נדמה שאין להם זמן להיות ילדים, אבל זה רק בגלל שהם חווים את התקופה הזו שונה ממה שאנחנו חווינו.
עם זאת, יש מקום אחד שאמור להיות המפלט שלהם מאורח החיים התזזיתי שלנו – חדר הילדים.

 

להתחבר לילד הפנימי שלך

ילדים צריכים חדר שימלא כמה תפקידים חשובים ביותר.
ראשית והכי חשוב, הוא צריך להיות מזמין ונעים ולשדר תחושה של רוגע על-מנת שיהיה ניתן לנוח ולישון בו בסוף יום עמוס גירויים. חדר הילדים הוא המבצר הפרטי שלהם, המקום בו הם יכולים מצד אחד להתחבר לעצמם ומצד שני לארח חברים בפרטיות ולכן יש לתכנן ולרהט אותו בצורה מודולרית כדי שיוכל להתאים למספר האנשים השוהים בו.

שנית, לילדים של היום יש הרבה יותר חפצים. אם זה ציוד לימודי, צעצועים, ביגוד או ציוד טכנולוגי – החדר צריך להיות בנוי ומתוכנן כך שהכל ייכנס בו בנוחות וביעילות.

תחום נוסף הוא איכות השינה. מבוגרים צריכים שינה בריאה, רציפה ועמוקה שתתרום לבריאותם, שלוותם הנפשית ותסייע להם לתפקד כראוי בעיסוקיהם הרבים. ילדים צריכים את אותו הדבר, רק עם תוספת קלה – חלק ניכר מהגדילה שלהם מתבצע בזמן השינה. לכן, חשוב לדאוג שהיא תהיה איכותית ככל הניתן ולהגדיל את ההשפעה החיובית שלה בשנים הקריטיות האלו.

 

כשהילד רגוע אתם רגועים

סוד הקסם של חדר הילדים משפיע לא רק עליהם, אלא גם על כל המשפחה.
ילד נינוח ורגוע שיכול לבלות שעות בחדרו ולנוח, נותן לשאר המשפחה הזדמנות לזמן איכות שלא בהכרח כולל אותו וכשמצטרפים אליו שוב נעים לשהות בחברתו. כולם מכירים את הסיטואציה השואבת של שהיה בקרב ילד ועצבני שצריך לנוח בדחיפות.
עם תכנון נכון של חדר הילדים, תוכלו ליצור לו מרחב בטוח ורגוע בו יוכל גם לבטא את עצמו וגם לצבור כוחות להמשך, לרווחתו ורווחתה של המשפחה כולה.

shutterstock_416323519