וילונות או לא להיות – כל חדר והוילון שלו
בעולם העיצוב, וילונות הם אחד הפריטים הכי מודולריים שיש והם משתנים משמעותית בהתאם לסוג החדר שהם נמצאים בו.

חדר ילדים הרבה פעמים יכלול וילון ססגוני בצבעוניות שמגרה את חושי הילדים. פעמים רבות יופיעו עליו דמויות מצוירות מעולם התוכן של הילדים, אותיות, מספרים וכל מה שיכול להוות ערך מוסף לילד השוהה בחדר. סוג נוסף של וילונות לחדרי ילדים הם אלו בעלי נופך יותר רך ורגוע, שישרה נינוחות על הילדים ויגרום להם ליהנות מהשהייה בחדר ביום ובלילה.
משרדים לעומת זאת, יאופיינו בוילונות רומאים או וילונות תריס שניתן לסגור ולפתוח במידת הצורך ולשלוט על מידת הפרטיות שהם מקנים, כמו גם על עוצמת האור הנכנס מבחוץ.
חלונות נוספים בבית יכולים להתקשט במגוון של וילונות, בהתאם לאופי החדר והשימוש שלו: מטבחים, מרפסות וחדרי עבודה – לכל אחד מהם מתאים וילון אחר. הוילונות בבית לא חייבים להיות תואמים זה לזה במדויק. חשוב גם להתחשב בצרכים של כל חדר וחשוב מכך – הצרכים שלכם.

אז איך בוחרים את הווילון הכי מתאים?

 

ראשית, צריך לחשוב מהם הצרכים המיוחדים של החדר. אם מדובר בוילון לחדר השינה, כדאי שיהיה נעים ורך אך עם שכבה נוספת עבה ואטומה, אם אתם לא מעוניינים שאור יחדור אליו באופן טבעי. וילון לחדר ילדים צריך להיות כאמור גם קישוטי וגם יעיל ולהשרות אווירה עליזה ונעימה.
שנית, בבחירת הוילון יש להתחשב בעיצוב השלם של החדר בו הוא נמצא. וילון הוא פריט דקורטיבי לכל דבר וככזה צריך להשתלב בצורה מושלמת במכלול העיצובי של החלל גם מבחינת גוונים וגם מבחינת סגנון.

 

shutterstock_129173705 (1)לפיכך, בבחירה בין וילון בעיצוב וינטג' רומנטי לבין וילון צבעוני בסגנון פופ-ארט מודרני, יש לקחת בחשבון את העיצוב מסביבו: הרהיטים, התאורה, הצמחייה, חפצי הנוי ועוד.

כמה טיפים מנצחים לבחירת וילון
אל תשאירו חלון ערום. חלונות צריכים להיות תמיד 'לבושים' בווילונות.
מחיר גבוה לא שווה איכות גבוהה. יש כיום היצע רחב ומגוון וילונות במחירים לכל כיס.
ניקוי הוילון צריך להיעשות להיעשות רק אחרי שבדקתם את סוג הבד שלו. כך תוכלו לדעת אם ניתן לכבס אותו במכונה ביתית או שיש צורך בניקוי יבש מקצועי.

 

shutterstock_109605329